Foreningen | A/B Hybenhaven

A/B Hybenhaven

A/B Hybenhavens historie

I april 2004 udbød Lind og Risør A/S 31 andelsboliger til salg, og efter ganske få dage var samtlige boliger solgt.

Den 17. november 2004 blev der hos Lind og Risør A/S holdt stiftende generalforsamling med arbejdsnavnet A/B Svend Poulsens Vej, men allerede på den stiftende generalforsamling var der ønsker fremme om at ændre navnet A/B Svend Poulsens Vej.

Foreningen består af 31 boliger og et fælleshus. Boligerne fordeler sig som følger:
8 boliger på 81 m2
6 boliger på 83 m2
2 boliger på 94 m2
10 boliger på 96 m2
4 boliger på 109 m2
1 bolig på 111 m2

Den første bestyrelse bestod af:
Erling Frahm (formand)
Erik Koblau (næstformand)
Erik Trampedach (kasserer)
Dorthe Møller Jensen (sekretær)
Allan Dahl Eriksen

Bestyrelsens første opgave var at tilpasse vedtægterne til den nye lovgivning om andelsboliger, der var vedtaget med virkning fra 31/03/2004, derudover skulle der udarbejdes ordensreglement og udlejningsbestemmelser for fælleshuset mm.

Den 12. marts 2005 kunne vi i aviserne læse, at navnet på vor bebyggelse skulle være Kelleris Eng på trods af, at vi skriftligt havde bedt kommunen om at få navnet Mirabellehaven eller Hybenhaven.

Kelleris Eng et pænt navn, men vore naboer bor i Kelleris Høj og Kelleris Vang, og få hundrede meter væk ligger Kellerisvej, og navneforvirringen ville derfor blive total. Efter en skriftlig klage til vor borgmester overtrumfede han formanden for teknisk udvalg, og vores vej blev navngivet Hybenhaven.

Den 27. maj 2005 blev der afholdt en ekstraordinær generalforsamling på Egegården i Espergærde. Her blev de nye vedtægter, ordensreglement og udlejningsbestemmelser vedtaget.
På generalforsamlingen blev det klart for bestyrelsen, at her var en rigtig stor opgave at løfte, idet alle kom med den indstilling:” Vi har købt et hus, og der bestemmer Vi”, og ikke noget med vi har købt en andel sammen med en masse andre mennesker som vi skal få det til at fungere sammen med. Vi har både et fælleshus og nogle fællesarealer, der skal passes, og de fleste er for gamle til at regne med, at vi har en mor der gør det for os. Efter lidt diskussion er det hele kommet på plads, og det fungerer perfekt

Primo august 2005 startede indflytningen i de 4 første boliger. Herefter gik det hurtigt med ca. 4 boliger pr måned frem til 3. marts 2006, hvor de sidste flyttede ind, og A/B Hybenhaven overtog bebyggelsen fra Lind og Risør.

I byggeperioden havde vi et godt samarbejde med den tilsynsførende fra Lind og Risør. Vi overtog et byggeri, som i et og alt var udført meget fint og uden egentlige problemer

Nu bor vi her på tolvte år i en bebyggelse vi er stolte af og glade for, vi bruger vort fælleshus, og sørger for ved fælles hjælp at alt ser pænt og nydeligt ud.